Przeglądasz starszą wersję tego artykułu zapisaną dnia 23 grudnia 2024 o 10:31
Dokument zaktualizowany przez: Grzegorz Olszanowski
Powrót do aktualnej wersji

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Sprawy są przyjmowane na piśmie:
– za pośrednictwem poczty,
– drogą elektroniczną,
– faxem lub
– składane bezpośrednio w siedzibie lub delegaturach Dolnośląskiej Izby Lekarskiej.
W zakresie zadań zleconych Izbie przez administrację państwową sprawy załatwiane są w trybie Kodeksu Postępowania Administracyjnego i w formie decyzji administracyjnej (między innymi zezwolenie na wykonywanie indywidualnej, indywidualnej specjalistycznej, grupowej praktyki lekarskiej, przyznanie prawa wykonywania zawodu lekarza, lekarza stomatologa, skierowanie na staż podyplomowy).

W zakresie odpowiedzialności zawodowej lekarzy sprawy załatwiane są:

w oparciu o przepisy Ustawy o Izbach Lekarskich z dnia 2 grudnia 2009 r.
w oparciu o przepisy Kodeksu Postępowania Karnego.
Wydawane są postanowienia (Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej) oraz orzeczenia (Sąd Lekarski).

Stan przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania

Sprawy skierowane do Dolnośląskiej Izby Lekarskiej załatwiane są przez poszczególne komórki organizacyjne biura Dolnośląskiej Izby Lekarskiej w kolejności wpłynięcia.

Dane osób występujących do Dolnośląskiej Izby Lekarskiej z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy podlegają ochronie na mocy Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych