Załącznik do uchwały nr 12/2019 Nadzwyczajnego Zjazdu Delegatów DIL z dnia 18 maja 2019r.

Załącznik do uchwały nr 12/2019 Nadzwyczajnego Zjazdu Delegatów DIL z dnia 18 maja 2019r.

REGULAMIN ORGANIZACJI I TRYBU DZIAŁANIA
DOLNOŚLĄSKIEJ RADY LEKARSKIEJ WE WROCŁAWIU

§ 1

Dolnośląska Rada Lekarska  wykonuje obowiązki wynikające z ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o izbach lekarskich zwanej dalej „ ustawą „, innych ustaw, uchwał: Krajowego Zjazdu Lekarzy oraz Zjazdu Delegatów DIL w drodze działań własnych lub swojego organu wykonawczego, jakim jest Prezydium DRL.

§ 2

Pierwsze posiedzenie nowo wybranej DRL zwołuje nowo wybrany prezes DRL, nie później niż w terminie 21 dni od dnia wyboru. Posiedzenie to odbywa się w obecności, co najmniej 2/3 liczby członków DRL.

§ 3

  1. Rada odbywa swoje posiedzenia plenarne w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na dwa miesiące.
  2. Posiedzenie plenarne zwoływane jest przez prezydium DRL lub na żądanie 1/3 członków DRL.
  3. DRL podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków, w tym prezesa lub wiceprezesa.
  4. W razie równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego posiedzenia.
  5. W sprawach szczególnej wagi DRL może przyjąć zasadę podejmowania uchwał większością, co najmniej 2/3 głosów w obecności połowy członków rady.
  6. Za zgodą, co najmniej połowy uczestniczących w radzie członków, DRL może uchwalić tajność części posiedzenia.
  7. W sprawach wymagających podjęcia uchwały lub zajęcia stanowiska pomiędzy posiedzeniami DRL lub Prezydium DRL, Prezes DRL może zarządzić dyskusję lub głosowanie za pomocą środków porozumiewania się na odległość.

§ 4

  1. Zwołując plenarne posiedzenie DRL przesyła się jego uczestnikom zawiadomienie, co najmniej na 7 dni przed jego terminem podając termin, miejsce i proponowany porządek obrad.
  2. W posiedzeniach plenarnych DRL uczestniczą osoby, o których mowa w ustawie i goście zaproszeni przez prezydium DRL.
  3. Posiedzenia plenarne DRL są jawne dla członków samorządu lekarskiego.
  4. Posiedzeniami plenarnymi DRL kieruje prezes bądź wyznaczony przez niego wiceprezes.
  5. Z posiedzenia plenarnego DRL sporządza się protokół, który podpisują przewodniczący obrad, sekretarz lub zastępca sekretarza i protokolant.
  6. Protokół, o którym mowa w ust.5 powinien być udostępniony członkom DRL przed jej następnym posiedzeniem i uważa się go za przyjęty, jeżeli członkowie rady nie zgłoszą poprawek do czasu tego posiedzenia.
  7. W sprawach wymagających podjęcia uchwały lub zajęcia stanowiska pomiędzy posiedzeniami DRL lub Prezydium DRL, Prezes DRL może zarządzić dyskusję lub głosowanie za pomocą środków porozumiewania się na odległość

§ 5

  1. DRL ustala corocznie plan pracy i ocenia jego wykonanie.
  2. DRL ocenia  stan wykonania uchwal okręgowego zjazdu lekarzy.

§ 6

  1. Prezydium DRL składa się z: prezesa, wiceprezesów, sekretarza, zastępcy sekretarza, skarbnika oraz członków.
  2. DRL dokonuje wyboru prezydium na pierwszym posiedzeniu, a najpóźniej na drugim posiedzeniu dokonuje podziału czynności miedzy członków prezydium.
  3. Wybranymi zostają ci kandydaci, którzy otrzymali kolejno największą liczbę głosów, więcej jednak niż połowę oddanych ważnych głosów. W razie równości głosów zarządza się ponowne głosowanie.
  4. Jeżeli w wyniku ponownego głosowania kandydat nie zostanie wybrany, przeprowadza się nowe wybory.

§ 7

  1. Posiedzenia Prezydium DRL odbywają się w razie potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na miesiąc.
  2. Posiedzeniami plenarnymi Prezydium DRL kieruje prezes bądź wyznaczony przez niego wiceprezes.
  3. Przepisy § 3 ust.3 i 4 stosuje się odpowiednio.

§ 8

  1. Z posiedzenia plenarnego Prezydium DRL sporządza się protokół, który podpisują przewodniczący obrad, sekretarz lub zastępca sekretarza i protokolant.
  2. Protokół, o którym mowa w ust.1 powinien być udostępniony członkom Prezydium DRL przed jego następnym posiedzeniem i uważa się go za przyjęty, jeżeli członkowie Prezydium DRL nie zgłoszą poprawek do czasu tego posiedzenia.

§ 9

  1. Prezydium DRL działa w imieniu DRL w sprawach określonych jej uchwałą z wyłączeniem zadań, o których mowa w art.26 ust.3 ustawy.
  2. DRL może, w drodze uchwały, upoważnić Prezydium DRL do podejmowania uchwał w spra-wach lekarzy, do których na podstawie w/w ustawy stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego odnoszące do decyzji administracyjnych.

§ 10

  1. Po zamknięciu dyskusji nad projektem uchwał lub innymi wnioskami i propozycjami zgłoszonymi w toku obrad DRL lub Prezydium DRL przewodniczący obrad oznajmia, że członkowie DRL lub prezydium DRL przystępują do głosowania. Od tej chwili można zabierać głos tylko dla zgłoszenia lub uzasadnienia wniosku formalnego o sposobie lub porządku głosowania i to jedynie przed wezwaniem uczestników obrad przez przewodniczącego obrad do głosowania.
  2. Porządek głosowania nad projektami uchwał na posiedzeniu DRL lub Prezydium DRL jest następujący:
    1) głosowanie nad poprawkami do poszczególnych sformułowań, przede wszystkim tymi, których przyjęcie lub odroczenie rozstrzyga o innych poprawkach,
    2) głosowanie nad projektem uchwały w całości wraz z przyjętymi poprawkami.
  3. Przewodniczący obrad ustala porządek głosowania nad projektami uchwał i poprawek do nich.
  4. Głosowanie w sprawach określonych w ust.1 przeprowadza się jawnie przez podniesienie ręki, przy czym sekretarz oblicza głosy i podaje przewodniczącemu obrad wyniki głosowania.
  5. DRL lub Prezydium DRL może uchwalić tajność głosowania w określonej sprawie.

§ 11

W trybie przewidzianym dla uchwał DRL lub Prezydium DRL może podejmować:

  • rezolucje – zawierające wezwanie skierowane do określonego adresata o podjęcie wskazanego w rezolucji jednorazowego działania,
  • oświadczenia – zawierające stanowisko w określonej sprawie,
  • deklaracje – zawierające zobowiązania do określonego postępowania,
  • apele – zawierające wezwania do określonego zachowania się, podjęcia inicjatywy lub zadania.

§ 12

Po wyczerpaniu porządku obrad przewodniczący obrad ogłasza  zamknięcie posiedzenia.

§ 13

Podpisywanie dokumentów dotyczących zobowiązań majątkowych DIL, o których mowa w art.114 ust.3 ustawy, wymaga współdziałania dwóch członków prezydium rady, w tym prezesa lub wiceprezesa oraz skarbnika.

§ 14

  1. DRL powołuje komisje problemowe i zespoły problemowe.
  2. Komisje mogą powoływać stałe lub doraźne zespoły problemowe.

§ 15

  1. DRL może utworzyć delegatury w miastach nie będących siedzibą DRL.
  2. Do zadań delegatury należy:
    – wykonywanie czynności zleconych przez DRL,
    – współpraca z organami samorządu terytorialnego i administracji państwowej,
    – organizowanie działań lokalnego samorządu lekarzy.

§ 16

Prezes DRL:

  • kieruje pracami DRL i Prezydium DRL,
  • reprezentuje DRL i Prezydium DRL przed sądami, urzędami, organami administracji państwowej i innymi instytucjami i udziela w powyższym zakresie pełnomocnictw,
  • przydziela sprawy do załatwienia członkom Prezydium DRL.

§ 17

Wiceprezesi DRL są zastępcami prezesa w zakresie zadań ustalonym przez Prezydium DRL.

§ 18

W razie nieobecności Prezesa DRL funkcje jego pełni jeden z wiceprezesów wyznaczony przez Prezydium DRL.

§ 19

  1. Sekretarz DRL nadzoruje wykonanie uchwał DRL i Prezydium DRL, chyba że Prezydium DRL powierzyło ten nadzór innemu członkowi Prezydium.
  2. Do jego obowiązków należy ponadto:
    – redagowanie protokołów posiedzeń DRL i Prezydium DRL,
    – nadzorowanie i czuwanie nad sprawozdawczością DRL i Prezydium DRL,
    – załatwianie bieżącej korespondencji,
    – udzielanie informacji o pracach Prezydium DRL,
    – opracowywanie projektów uchwał DRL i Prezydium DRL, oraz projektu porządku obrad DRL i Prezydium DRL
    – sprawowanie nadzoru nad pracą Biura DIL,
    – analizowanie odwołań od uchwał DRL,
    – przyjmowanie skarg i wniosków,
    – dokonanie corocznego przeglądu uchwał Zjazdu i DRL.

§ 20

  1. Skarbnik DRL odpowiada za gospodarkę finansową, a w szczególności:
    – przygotowuje projekt preliminarza budżetowego,
    – opracowuje odpowiednie analizy i sprawozdania z wykonania budżetu i referuje je na posiedzeniu DRL,
    – nadzoruje księgowość, rachunkowość i sprawozdawczość finansową DRL,
    – wykonuje czynności związane z bieżącym zarządzaniem majątkiem DIL,
    – kieruje egzekwowaniem wierzytelności lub zgłasza wnioski o ich umorzenie.
  2. Skarbnik w swojej pracy może korzystać z opinii biegłych i rzeczoznawców.
  3. W razie  nieobecności Skarbnika, Dolnośląska Rada Lekarska lub Prezydium DRL powierza przejściowo jego obowiązki jednemu z członków Prezydium DRL

§ 21

  1. Obsługę administracyjną DRL i Prezydium DRL wykonuje Biuro DIL.
  2. Wydatki DRL wymienione w ust.1 pokrywa się z budżetu DRL.

Podmiot odpowiedzialny: Dolnośląska Izba Lekarska

Dokument opublikowany przez: Wiktor Wołodkowicz

Data publikacji: 23 maja 2019 o 10:22

Numer aktualnej wersji: 0