Załącznik do Uchwały Nr 133/2019 DRL dnia 28.11.2019 r.
Regulamin działania Komisji Stomatologicznej
§ 1
Komisja Stomatologiczna DRL, zwana dalej Komisją działa w oparciu o niniejszy Regulamin, Uchwałę nr 11/2010 XXVII Zjazdu Delegatów DIL z dnia 6 marca 2010 roku w sprawie regulaminu Dolnośląskiej Rady Lekarskiej oraz zgodnie z ustawą z dnia 2 grudnia 2009 roku o izbach lekarskich (Dz. U. Nr 219, poz.1708 ze zmianami).
§ 2
Komisja Stomatologiczna DRL jest stałą, wieloproblemową Komisją DRL, obejmującą swym działaniem wszystkie sprawy, jakimi zajmuje się samorząd lekarski, a w szczególności te, które w jakikolwiek sposób wpływają lub mogą wpływać na wykonywanie zawodu lekarza dentysty.
§ 3
Pracami Komisji Stomatologicznej DRL zwanej dalej Komisją kieruje Przewodniczący powoływany przez Dolnośląską Radę Lekarską we Wrocławiu, a pod jego nieobecność Wiceprzewodniczący Komisji, którego Komisja wybiera ze swego grona na pierwszym posiedzeniu Komisji.
§ 4
- Komisja odbywa posiedzenia raz na dwa miesiące lub w zależności od potrzeb.
- Posiedzenia zwołuje Przewodniczący Komisji.
- W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki pełni Wiceprzewodniczący Komisji.
- Komisja Stomatologiczna DRL powołuje Prezydium Komisji, które stanowi przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz oraz przedstawiciele delegatur DIL, będący lekarzami dentystami.
§ 5
Członkowie Komisji są zawiadamiani o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad, co najmniej na 14 dni przed posiedzeniem Komisji, w formie pisemnej, e – mailowej lub za pośrednictwem innych środków łączności na odległość (fax, telefon – rozmowa lub sms), zgodnie ze zgłoszoną i zadeklarowaną przez danego członka Komisji formą powiadamiania.
§ 6
Członkowie komisji zobowiązani są brać czynny udział w pracach Komisji.
§ 7
- Komisja podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Komisji.
- W razie równości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
§ 8
- Członek Komisji, który nie usprawiedliwił swojej nieobecność, na trzech posiedzeniach Komisji w ciągu roku zostaje skreślony z listy członków, jeżeli nie złoży deklaracji na piśmie, w której ponownie wyraża chęć pracy w Komisji. Decyzję o zachowaniu członkostwa w Komisji podejmuje się na najbliższym posiedzeniu.
- Rezygnacja z członkostwa w Komisji wymaga formy pisemnej.
§ 9
Z każdego posiedzenia Komisji sporządzony jest protokół, który zostaje przesłany członkom Komisji wraz z zaproszeniem na kolejne posiedzenie Komisji.
§ 10
Obsługę administracyjną Komisji zapewnia biuro DIL.