Załącznik do Uchwały Nr 169/2018 DRL z dnia 29.11.2018 r.

Załącznik do Uchwały Nr 169/2018 DRL  z dnia 29.11.2018 r.

Uchwała  Nr 82/2018
Dolnośląskiej Rady Lekarskiej
z dnia 21 czerwca  2018 roku

w sprawie regulaminu Komisji ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL.  

Na podstawie art. 25 ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o izbach lekarskich (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 168) uchwala się, co następuje:

§ 1

Dolnośląska Rada Lekarska we Wrocławiu uchwala regulamin Komisji ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów Dolnośląskiej Rady Lekarskiej we Wrocławiu.

§ 2

Regulamin Komisji ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów Dolnośląskiej Rady Lekarskiej stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Autor: dr n. med. Paweł Wróblewski, lek. Małgorzata Niemiec

Załącznik do Uchwały Nr 82/2018 DRL z dnia 21.06.2018 r.

Regulamin działania Komisji ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL

§ 1

Komisja ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL, zwana dalej Komisją, działa w oparciu o niniejszy Regulamin oraz zgodnie z ustawą z dnia 2 grudnia 2009 roku o izbach lekarskich (tekst jednolity Dz. U. z 2018 roku, poz. 168).

§ 2

Komisja ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL jest stałą, wieloproblemową Komisją DRL, obejmującą swym działaniem zagadnienia, jakimi zajmuje się samorząd lekarski w odniesieniu do kwestii dotyczących  przestrzegania przez pracodawców przepisów prawa pracy, zapewnienia lekarzom godziwych warunków zatrudnienia  oraz w przypadku lekarzy odbywających specjalizację, prawidłowej realizacji programów specjalizacji. Ponadto Komisja będzie udzielała pomocy lekarzom w problemach prawnych napotykanych podczas wykonywania zawodu lekarza.

§ 3

1. Przewodniczący Komisji i jej członkowie powoływani są uchwałą DRL.

2. Na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera dwóch Wiceprzewodniczących i Sekretarza.

3. Przewodniczący jest odpowiedzialny za całość prac Komisji, zwołuje i przewodniczy posiedzeniom, rozwiązuje z sekretarzem bieżące sprawy, przygotowuje projekt rocznego planu wydatków, podpisuje korespondencję i czuwa nad prawidłową realizacją wydatków Komisji.

4. W czasie nieobecności przewodniczącego jego obowiązki pełni jeden z wiceprzewodniczących

5. Sekretarz odpowiada za korespondencję i dokumentację Komisji, sporządza protokół z przebiegu obrad oraz zapis przyjętych uchwał, stanowisk, wniosków oraz oświadczeń.

§ 4

Komisja odbywa posiedzenia w zależności od potrzeb,  jednak nie rzadziej niż 4 razy w ciągu roku.

§ 5

1. Członkowie Komisji są zawiadamiani o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad, co najmniej na 7 dni przed posiedzeniem Komisji. W wyjątkowych przypadkach posiedzenie Komisji może zostać zwołane bez zachowania w/w terminu.

2. Informacja o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad jest przekazywana  członkom drogą mailową lub telefoniczną.

§ 6

Członkowie Komisji zobowiązani są brać czynny udział w pracach Komisji.

§ 7

1. Komisja podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów.

2. Oddanie głosu może nastąpić drogą elektroniczną.

3. Uchwała jest ważna, jeśli w głosowaniu uczestniczyła połowa składu   członków Komisji.

4. W przypadku równości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.  

§ 8

1. Członek Komisji, który nie usprawiedliwi swojej  nieobecności na dwóch posiedzeniach Komisji w ciągu roku, zostaje skreślony z listy członków.  Skreślenie może zostać anulowane,  pod warunkiem złożenia przez członka Komisji pisemnej deklaracji, w której ponownie wyrazi chęć dalszej pracy w Komisji.

2. Decyzję o zachowaniu członkostwa podejmuje się na najbliższym posiedzeniu Komisji.

3. Rezygnacja z członkostwa w Komisji wymaga formy pisemnej.

§ 9

Komisja  działa w ramach limitu środków finansowych przyznanych na pokrycie kosztów związanych z jej działalności, uchwalonych przez Zjazd Delegatów DIL po akceptacji wydatku przez DRL lub Prezydium DRL.

§ 10

Z każdego posiedzenia Komisji sporządzony jest protokół, który zostaje przesłany członkom Komisji.

§ 11

Obsługę administracyjną Komisji zapewnia Biuro DIL.

Podmiot odpowiedzialny: Dolnośląska Izba Lekarska

Dokument opublikowany przez: Wiktor Wołodkowicz

Data publikacji: 6 grudnia 2018 o 11:23

Numer aktualnej wersji: 0