Załącznik do Uchwały Nr 308/2012 DRL z dnia 10.05.2012r.
REGULAMIN
Komisji Kształcenia Dolnośląskiej Rady Lekarskiej we Wrocławiu
1. Komisja Kształcenia, zwana dalej Komisją, działa w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
2. Celem działania Komisji jest zapewnienie i ułatwianie członkom DIL optymalnych warunków
do realizacji kształcenia ustawicznego lekarza i lekarza dentysty we wszystkich jego formach.
3. Do zadań Komisji należy:
a) współpraca z Oddziałem Wyższych Kadr Medycznych Wydziału Polityki Społecznej Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawach specjalizacji lekarzy i lekarzy dentystów,
b) opiniowanie i wnioskowanie w sprawach kształcenia przed i podyplomowego lekarzy i lekarzy dentystów,
c) współpraca z Wydziałem Lekarskim Kształcenia Podyplomowego AM we Wrocławiu oraz Studium Kształcenia Podyplomowego Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego AM w zakresie realizacji szkoleń podyplomowych organizowanych przez jednostki Akademii Medycznej we Wrocławiu,
d) wnioskowanie o przyznanie dotacji na organizację doskonalenia zawodowego,
e) opiniowanie wniosków o wpis do rejestru podmiotów prowadzących doskonalenie zawodowe lekarzy i lekarzy dentystów,
f) rozpatrywanie wniosków o dofinansowania:
kursów lub staży obowiązkowych w ramach specjalizacji,
przewodów doktorskich i habilitacyjnych,g) rozpatrywanie wniosków o przyznanie nagrody dla lekarzy specjalizujących się, którzy zdali państwowy egzamin specjalizacyjny z wynikiem bardzo dobrym.
4. Członkami Komisji mogą być wszyscy chętni lekarze zrzeszeni w DIL po akceptacji przez Dolnośląską Radę Lekarską.
5. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący powoływany przez Dolnośląską Radę Lekarską we Wrocławiu, a pod jego nieobecność Wiceprzewodniczący Komisji, którego Komisja wybiera ze swego grona na pierwszym posiedzeniu.
6. Komisja odbywa posiedzenia 1 raz w miesiącu lub raz na dwa miesiące zależnie od potrzeb. Posiedzenia zwołuje Przewodniczący Komisji.
7. Członkowie są zawiadamiani o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad co najmniej na 7 dni przed posiedzeniem w formie pisemnej lub za pośrednictwem innych środków łączności (telefon, e-mail).
8. Obsługę administracyjną Komisji prowadzi Biuro DIL.