Załącznik Nr 1 do Uchwały DRL Nr 8/2012 z dnia 02.02.2012r.

Załącznik Nr 1
do Uchwały DRL Nr 8/2012
z dnia 02.02.2012r.

Regulamin organizacji i trybu działania
Delegatury Dolnośląskiej Izby Lekarskiej

1. Delegatura wykonuje zadania wynikające z regulaminu organizacji i trybu działania DRL zatwierdzonego uchwałą nr 11/2010 XXVIII Zjazdu Delegatów DIL z dnia 6 marca 2010r.

Do zadań Delegatury należy:

  • wykonywanie czynności zleconych przez DRL,
  • współpraca z organami samorządu terytorialnego i administracji państwowej,
  • organizowanie działań lokalnego samorządu lekarzy,
  • prowadzenie i załatwianie wszystkich spraw dot. lekarzy i lekarzy dentystów, a w szczególności:
  • przyjmowanie wniosków i udzielanie informacji w sprawach związanych z wydawaniem prawa wykonywania zawodu
  • przyjmowanie wniosków i udzielanie informacji w sprawach związanych z rejestracją praktyk lekarskich
  • przyjmowanie korespondencji w sprawach socjalnychi informowanie lekarzy o obowiązku opłacania składek na rzecz DIL
  • informowanie lekarzy o obowiązku kształcenia ustawicznego
  • organizowanie szkoleń w uzgodnieniu z Przewodniczącą Komisji Kształcenia DRL
  • przyjmowanie i wydawanie dokumentacji dot. indeksu doskonalenia zawodowego
  • obsługa zebrań Delegatów i Przewodniczących Kół DIL

2. Pracami Delegatury kieruje Wiceprezes DRL d.s. delegatury ( w przypadku Delegatury Wrocławskiej Pełnomocnik Delegatury) powoływany przez DRL na okres kadencji.
Wiceprezes DRL d.s. delegatury działa w imieniu DRL w sprawach określonych jej uchwałami, kieruje pracą Delegatury, reprezentuje DRL w zakresie wskazanym uchwalą DRL, prowadzi politykę informacyjną w zakresie  kompetencji wynikających z uchwały DRL.
Wiceprezes DRL d.s. delegatury ( z wyjątkiem Delegatury Wrocławskiej) wykonuje swoje obowiązki przy pomocy członka DRL będącego dentystą, zwanego pełnomocnikiem d.s. stomatologów, a w przypadku gdy wiceprezesem DRL d.s. delegatury jest lekarz dentysta przy pomocy członka DRL będącego lekarzem, zwanego pełnomocnikiem d.s. lekarzy.

3. Wiceprezes i pełnomocnik pełnią dyżury raz w tygodniu zgodnie z harmonogramem ogłoszonym w gazecie DIL „Medium”.
Pracownik Delegatury podlega służbowo Dyrektorowi Biura DIL, a merytorycznie Wiceprezesowi d.s. delegatury.
Wydatki na działalność Delegatury są pokrywane z budżetu DIL i rozliczane na podstawie faktur.

Podmiot odpowiedzialny: Dolnośląska Izba Lekarska

Dokument opublikowany przez: Wiktor Wołodkowicz

Data publikacji: 9 lutego 2012 o 17:51

Numer aktualnej wersji: 0