Załącznik Nr 1
do Uchwały DRL Nr 8/2012
z dnia 02.02.2012r.
Regulamin organizacji i trybu działania
Delegatury Dolnośląskiej Izby Lekarskiej
1. Delegatura wykonuje zadania wynikające z regulaminu organizacji i trybu działania DRL zatwierdzonego uchwałą nr 11/2010 XXVIII Zjazdu Delegatów DIL z dnia 6 marca 2010r.
Do zadań Delegatury należy:
- wykonywanie czynności zleconych przez DRL,
- współpraca z organami samorządu terytorialnego i administracji państwowej,
- organizowanie działań lokalnego samorządu lekarzy,
- prowadzenie i załatwianie wszystkich spraw dot. lekarzy i lekarzy dentystów, a w szczególności:
- przyjmowanie wniosków i udzielanie informacji w sprawach związanych z wydawaniem prawa wykonywania zawodu
- przyjmowanie wniosków i udzielanie informacji w sprawach związanych z rejestracją praktyk lekarskich
- przyjmowanie korespondencji w sprawach socjalnychi informowanie lekarzy o obowiązku opłacania składek na rzecz DIL
- informowanie lekarzy o obowiązku kształcenia ustawicznego
- organizowanie szkoleń w uzgodnieniu z Przewodniczącą Komisji Kształcenia DRL
- przyjmowanie i wydawanie dokumentacji dot. indeksu doskonalenia zawodowego
- obsługa zebrań Delegatów i Przewodniczących Kół DIL
2. Pracami Delegatury kieruje Wiceprezes DRL d.s. delegatury ( w przypadku Delegatury Wrocławskiej Pełnomocnik Delegatury) powoływany przez DRL na okres kadencji.
Wiceprezes DRL d.s. delegatury działa w imieniu DRL w sprawach określonych jej uchwałami, kieruje pracą Delegatury, reprezentuje DRL w zakresie wskazanym uchwalą DRL, prowadzi politykę informacyjną w zakresie kompetencji wynikających z uchwały DRL.
Wiceprezes DRL d.s. delegatury ( z wyjątkiem Delegatury Wrocławskiej) wykonuje swoje obowiązki przy pomocy członka DRL będącego dentystą, zwanego pełnomocnikiem d.s. stomatologów, a w przypadku gdy wiceprezesem DRL d.s. delegatury jest lekarz dentysta przy pomocy członka DRL będącego lekarzem, zwanego pełnomocnikiem d.s. lekarzy.
3. Wiceprezes i pełnomocnik pełnią dyżury raz w tygodniu zgodnie z harmonogramem ogłoszonym w gazecie DIL „Medium”.
Pracownik Delegatury podlega służbowo Dyrektorowi Biura DIL, a merytorycznie Wiceprezesowi d.s. delegatury.
Wydatki na działalność Delegatury są pokrywane z budżetu DIL i rozliczane na podstawie faktur.